RS125 & RS250 forum
 
HomeFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in

Share | 
 

 gegar bro

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
lienor125
naik moto 50cc
naik moto 50cc


Posts : 63
Join date : 2009-04-05
Age : 37
Location : pahang

PostSubject: gegar bro   Mon Apr 13, 2009 9:13 am

alo geng
aku ada masaelah sikit motor ap aku nie egar le bro
ada sesapa leh bagi pendapat yang bernas kat aku
rpm 8000 jer mulle gegar
letih kaki aku kena semut nie
Back to top Go down
View user profile
ramprilia
naik moto 50cc
naik moto 50cc


Posts : 141
Join date : 2009-02-02

PostSubject: Re: gegar bro   Mon Apr 13, 2009 10:13 am

check hang punya engine balancer.. takut dah pecah..
kalu ok... check clutch... kalu ok gak

.... sedih nak sebut... crank shaft hang dah bengkok laa... yg ni mahal nak mamposs
Back to top Go down
View user profile
ramprilia
naik moto 50cc
naik moto 50cc


Posts : 141
Join date : 2009-02-02

PostSubject: Re: gegar bro   Mon Apr 13, 2009 10:14 am

kadang2 bush dan suspension pun ada kaitan jg dgn vibration

try check dulu balancer tuu
Back to top Go down
View user profile
lienor125
naik moto 50cc
naik moto 50cc


Posts : 63
Join date : 2009-04-05
Age : 37
Location : pahang

PostSubject: Re: gegar bro   Mon Apr 13, 2009 11:53 am

balancer tu letaknyer diman aku nie baru jer pakai moto ap
Back to top Go down
View user profile
ramprilia
naik moto 50cc
naik moto 50cc


Posts : 141
Join date : 2009-02-02

PostSubject: Re: gegar bro   Mon Apr 13, 2009 12:26 pm



hang Check item 7, mana tau ada yg patah.... dan 11
kalu 11.... massakkk
Back to top Go down
View user profile
Admin
Tokey Moto
Tokey Moto


Posts : 1016
Join date : 2008-02-21

PostSubject: Re: gegar bro   Mon Apr 13, 2009 2:32 pm

mula2 p balancing rim dulu. tgk cemana
Back to top Go down
View user profile http://www.apriliaclubrs.com
selipar
Jual Moto
Jual Moto


Posts : 716
Join date : 2008-02-28
Location : Kuala Lumpur

PostSubject: Re: gegar bro   Tue Apr 14, 2009 10:30 am

itu pasal tayar ko kot...
tayar dh ganti ke blum? tgk la dulu tayar tu gelembong ke...itu yg brgegar tu...

_________________
Back to top Go down
View user profile
v3t0
naik moto 50cc
naik moto 50cc


Posts : 117
Join date : 2009-01-21

PostSubject: Re: gegar bro   Tue Apr 14, 2009 8:49 pm

yang gegar tu bahagian mane ??

enjin ke, fork ke, arm ke..macam kene penyakit parkinson plak motot tu

ke orang yang bawak tu yang gegar sebab cuak laju sangat.. hahaha~
Back to top Go down
View user profile
Admin
Tokey Moto
Tokey Moto


Posts : 1016
Join date : 2008-02-21

PostSubject: Re: gegar bro   Tue Apr 14, 2009 10:37 pm

v3t0 wrote:
yang gegar tu bahagian mane ??

enjin ke, fork ke, arm ke..macam kene penyakit parkinson plak motot tu

ke orang yang bawak tu yang gegar sebab cuak laju sangat.. hahaha~

ada bergegar mcm avatar aku x?
Back to top Go down
View user profile http://www.apriliaclubrs.com
DesertGoon
Jual Moto
Jual Moto


Posts : 1265
Join date : 2008-11-26
Location : Bamboo River & Cyberjaya

PostSubject: Re: gegar bro   Tue Apr 14, 2009 11:03 pm

akuNabil wrote:
v3t0 wrote:
yang gegar tu bahagian mane ??

enjin ke, fork ke, arm ke..macam kene penyakit parkinson plak motot tu

ke orang yang bawak tu yang gegar sebab cuak laju sangat.. hahaha~

ada bergegar mcm avatar aku x?

avatar hang 8-9 richter scale...

_________________
Not to be ridden at anything less than 110%, otherwise possible damage to one\'s rear-end and ego may result.
Back to top Go down
View user profile
selipar
Jual Moto
Jual Moto


Posts : 716
Join date : 2008-02-28
Location : Kuala Lumpur

PostSubject: Re: gegar bro   Wed Apr 15, 2009 10:15 am

DesertGoon wrote:
akuNabil wrote:
v3t0 wrote:
yang gegar tu bahagian mane ??

enjin ke, fork ke, arm ke..macam kene penyakit parkinson plak motot tu

ke orang yang bawak tu yang gegar sebab cuak laju sangat.. hahaha~

ada bergegar mcm avatar aku x?

avatar hang 8-9 richter scale...

avatar hg tu dikeluarkan oleh kuasa tangan...tu yg lain mcm je gegar...

_________________
Back to top Go down
View user profile
lienor125
naik moto 50cc
naik moto 50cc


Posts : 63
Join date : 2009-04-05
Age : 37
Location : pahang

PostSubject: Re: gegar bro   Thu Apr 16, 2009 11:03 am

gegar kat stand bro
nak naik sesemut kaki aku nie
Back to top Go down
View user profile
krolzizi
naik moto 250cc
naik moto 250cc


Posts : 526
Join date : 2008-03-22
Age : 30
Location : Spg Pulai, Perak

PostSubject: Re: gegar bro   Sat Apr 18, 2009 8:37 pm

kalo gegar ikut rpm ni selalu sangkut dengan enjen.. tapi try le tgk rantai ko.. kot2 dah keras mcm batu
Back to top Go down
View user profile http://www.kampungchat.org
krolzizi
naik moto 250cc
naik moto 250cc


Posts : 526
Join date : 2008-03-22
Age : 30
Location : Spg Pulai, Perak

PostSubject: Re: gegar bro   Mon Aug 17, 2009 5:16 am

kalo gegar kat handle ngapw pulak ek? balancing rim ke?
Back to top Go down
View user profile http://www.kampungchat.org
rahimfumi
naik moto 50cc
naik moto 50cc


Posts : 107
Join date : 2009-06-03
Location : Ipoh-Warung Kaki Bukit Cameron Highland

PostSubject: Re: gegar bro   Mon Aug 17, 2009 12:51 pm

krolzizi wrote:
kalo gegar kat handle ngapw pulak ek? balancing rim ke?

Ikut pengalaman lampau ...

- Stearing cone dah out @ longgar
- Tayar (dah keras , lebih angin)
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: gegar bro   Today at 4:37 am

Back to top Go down
 
gegar bro
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Aprilia Club RS :: Bikes Discussion :: RS125-
Jump to: