RS125 & RS250 forum
 
HomeFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in

Share | 
 

 PV cable ???

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
TT9
naik moto 125cc
naik moto 125cc


Posts : 355
Join date : 2008-10-30

PostSubject: PV cable ???   Mon Jan 05, 2009 10:24 am

salam,

sapa2 boleh guide aku x camna nak bukak pv cable.. cable aku dah dekat nak putus, nak ganti baru. tp, nak bukak kat solenoid tu aku x reti la..kena bukak solenoid sekali @ blh buat camtu jer dr tepi bateri tu.. ?? ada gambarajah lg umpphh.. tolong yer? :lol!:
Back to top Go down
View user profile
Admin
Tokey Moto
Tokey Moto


Posts : 1016
Join date : 2008-02-21

PostSubject: Re: PV cable ???   Mon Jan 05, 2009 12:59 pm

1) bukak bateri dulu..
Back to top Go down
View user profile http://www.apriliaclubrs.com
TT9
naik moto 125cc
naik moto 125cc


Posts : 355
Join date : 2008-10-30

PostSubject: Re: PV cable ???   Mon Jan 05, 2009 1:12 pm

hehe.. aku x penah bukak solenoid tu.. takut rosak la plk..
btg yg keluar masuk tu blh cabut trs dr housing tu ker? punat cable kat btg tu dia ikat camner?
Back to top Go down
View user profile
Admin
Tokey Moto
Tokey Moto


Posts : 1016
Join date : 2008-02-21

PostSubject: Re: PV cable ???   Mon Jan 05, 2009 6:10 pm

TT9 wrote:
hehe.. aku x penah bukak solenoid tu.. takut rosak la plk..
btg yg keluar masuk tu blh cabut trs dr housing tu ker? punat cable kat btg tu dia ikat camner?

xboleh tercabut lah...

punat cable tu sambung pakai pin aje..

ko try bukak, pastu ko try la pasang balik. senang jer
Back to top Go down
View user profile http://www.apriliaclubrs.com
aredy
naik moto 125cc
naik moto 125cc


Posts : 375
Join date : 2008-02-25
Age : 37
Location : Kemaman, Terengganu

PostSubject: Re: PV cable ???   Mon Jan 05, 2009 6:30 pm

ni berdasarkan pengalaman aku ari tu..

1. cabot bateri beserta tapak bateri
2. solenoid tu ada pin.. cabut je pin tu..
3. cume nat utk adjust pv bukak tutup tu je yg kena marking btul2..
4. salah adjust nut tu -> pv bukak lambat or awal..

p/s : better buat sendiri sbb nnt sendiri jd pandai.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: PV cable ???   Today at 11:55 am

Back to top Go down
 
PV cable ???
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» TSN2 now available on Rogers cable
» Cable routing
» front brake cable measurment model 91 ,1966
» need cables for James cavalier 175 1959 speedo cable front brake
» clutch cable???

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Aprilia Club RS :: Bikes Discussion :: RS125-
Jump to: